Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025

Las Ninyas Del Corro: «Είναι πολύ σημαντικό να προσφέρουμε ένα μήνυμα μέσω της μουσικής μας»

 

Las Ninyas Del Corro (Φωτογραφία: PPF)

Προερχόμενο από τις γειτονιές της περιφέρειας της Βαρκελώνης, το ντουέτο των Las Ninyas Del Corro (Felinna Vallejo και Laüra Bons) αποτελεί ένα από τα πιο «εκρηκτικά» σχήματα του σύγχρονου πολιτικοποιημένου χιπ χοπ.

Μια κουβέντα μαζί τους ενόψει της συναυλίας τους στο Arch Club το Σάββατο 22 Νοεμβρίου, παρέα με τις DJ Pitsouni, 0-100 Σειρένε και Sci-Fi River.

Αποφασίσατε να ονομάσετε το ντουέτο σας «Las Ninyas Del Corro». Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος πίσω από αυτήν την επιλογή, μια αναφορά ίσως στον κύκλο των freestyle cyphers από τον οποίο προέρχεστε;

Το όνομα «Las Ninyas Del Corro» αναφέρεται σε εκείνους τους κύκλους freestyle (που δημιουργήθηκαν και στον χορό) στους οποίους συχνάζαμε όταν αρχίσαμε να πηγαίνουμε στις ραπ εκδηλώσεις που διοργανώνονταν στην πόλη μας, τη Βαρκελώνη.

Σε κάθε περίπτωση, γνωριστήκατε όταν ήσασταν και οι δύο έφηβες και αρχίσατε να γράφετε μουσική λίγο αργότερα.

Τι σας τράβηξε προσωπικά στο χιπ χοπ και το ραπ και πώς θα περιγράφατε τη σκηνή του χιπ χοπ της Βαρκελώνης πριν από δέκα χρόνια;

Αυτό που μας προσέλκυσε αρχικά ήταν ότι ήταν κάτι αρκετά άγνωστο εκείνη την εποχή. Τώρα, δυστυχώς, το είδος μας έχει ήδη ενταχθεί σε αυτό το οποίο είναι γνωστό ως «αστική μουσική».

Πριν από δέκα χρόνια, ο τρόπος για να συνδεθείς με την κουλτούρα ήταν πηγαίνοντας σε εκείνες τις εκδηλώσεις δρόμου ή αγοράζοντας δίσκους από τους καλλιτέχνες που σου άρεσαν.

Με το διαδίκτυο, όλα έγιναν προσβάσιμα και αυτό το αίσθημα του ανήκειν στην κουλτούρα εξαφανίστηκε.

Αν και δε θεωρώ τον εαυτό μου «οπαδό» της χιπ χοπ ή της ραπ, εκτιμώ ορισμένους εκπροσώπους των εν λόγω ειδών, ειδικά εκείνους που παίρνουν πολιτική θέση για διάφορα επείγοντα ζητήματα και είναι επίσης κοινωνικά ενεργοί.

Πόσο σημαντικό είναι για εσάς, εκτός από το να εκφράζεστε μέσα από τη μουσική σας, να εκφράζετε και πολιτικές ανησυχίες και να παρεμβαίνετε στην κοινωνική πραγματικότητα της Ισπανίας;

Δεν έχουμε κρύψει ποτέ τις πολιτικές μας θέσεις, ούτε στη μουσική μας ούτε στις συνεντεύξεις μας.

Για εμάς, είναι πολύ σημαντικό να προσφέρουμε ένα μήνυμα μέσω της μουσικής μας· είναι μέρος της ουσίας του είδους που δημιουργούμε και υπερασπιζόμαστε.

Και πώς ερμηνεύετε την παγκόσμια απήχηση της μουσικής χιπ χοπ, ειδικά στις νεότερες γενιές ακροατ(ρι)ών;

Είναι, κατά τη γνώμη σας, η χιπ χοπ (ή τουλάχιστον ορισμένες από τις εκδοχές της) ένα από τα πιο πολιτικά φορτισμένα μουσικά είδη της εποχής μας;

Η μουσική, όπως όλα τα άλλα, είναι κυκλική. Άλλα είδη είναι δημοφιλή αυτή τη στιγμή, αλλά όλα θα επιστρέψουν. Θα έλεγα ότι η χιπ χοπ είναι πιο ζωντανή αυτή τη στιγμή στον χορό και στη Λατινική Αμερική.

Το Onna Bugeisha, το ντεμπούτο άλμπουμ σας, έχει πολλές αναφορές στην ιαπωνική κουλτούρα - από την αισθητική του εξωφύλλου και τον τίτλου, μέχρι τα sampling ιαπωνικών στίχων. Γιατί σας γοητεύει τόσο πολύ το ιαπωνικό πλαίσιο;

Από πολύ μικρή ηλικία βλέπαμε πολλά anime σε ένα καταλανικό τηλεοπτικό κανάλι, πιστεύουμε ότι από εκεί άρχισαν όλα.

Πριν ξεκινήσουμε να δουλεύουμε πάνω στο άλμπουμ, συναντήσαμε την έννοια της «Onna-Bugeisha» και μας άρεσε πολύ το νόημά της.

Θέλαμε, λοιπόν, να τη διαμορφώσουμε και να τοποθετήσουμε ολόκληρο το άλμπουμ εντός αυτού του πλαισίου. Γυναίκες που πήγαν επίσης στον πόλεμο, όπως οι σαμουράι.

Το Santorini είναι μία από τις συνθέσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό το άλμπουμ. Ευτυχώς, δεν είναι καθόλου τουριστική. Πώς προέκυψε, λοιπόν;

Το Santorini είναι ένα τραγούδι που μιλάει για μια ερωτική σχέση η οποία τελικά δεν ευοδώθηκε.

Θέλαμε να το ονομάσουμε έτσι επειδή ακόμα κι αν μπορείς να κάνεις το πιο ρομαντικό σχέδιο, όπως να ταξιδέψεις με κάποιον άνθρωπο σε ένα νησί σαν τη Σαντορίνη, όταν επιστρέφεις σπίτι η πραγματικότητα είναι διαφορετική και τα προβλήματα παραμένουν.

Και στο τέλος είναι σαν μια ψεύτικη όαση που δε διορθώνει τίποτα.

Το Bitches in Business, η δεύτερη δουλειά σας, συνεχίζει σχεδόν στην ίδια μουσική κατεύθυνση. Πώς διατηρείτε τον έλεγχο της «δουλειάς» σας, χωρίς να σας παρασύρουν οι «Σειρήνες» της επιτυχίας και του εύκολου χρήματος;

Για εμάς, το Bitches in Business είναι σαν το Onna-Bugeisha αλλά με έναν ελαφρώς πιο ανανεωμένο ήχο.

Εργαζόμαστε πάντα με βάση αυτό που θέλουμε να δημιουργήσουμε και όχι αυτό το οποίο απαιτεί η βιομηχανία. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι το κλειδί για να παραμείνουμε πιστές στο έργο μας.

Στην πραγματικότητα, πολλοί μας λένε πως ακουγόμαστε σαν τις «Las Ninyas del Corro» και για εμάς αυτό είναι ήδη μια σαφής διαφοροποίηση και μια πολύ έντονη ουσία, μια γλώσσα.

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου επιστρέφετε στην Αθήνα για μια ζωντανή συνάντηση με γυναίκες hip-hopers η οποία προμηνύεται συναρπαστική. Πόσα γνωρίζετε για τις Ελληνίδες συναδέλφους σας;

Όχι πάρα πολλά.

Οπότε, πριν ξεκινήσουμε, θα εξερευνήσουμε την τοπική μουσική σκηνή, αν και πιστεύουμε ότι είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να γνωρίσουμε έναν καλλιτέχνη ζωντανά και να δούμε πώς εμφανίζεται στις συναυλίες.

Μας αρέσει πολύ ο τρόπος που μας υποδέχεται το ελληνικό κοινό. Μπορείς να καταλάβεις ότι υπάρχει πολλή συντροφικότητα.

Και τέλος, έχετε σκεφτεί ποτέ να γράψετε στίχους στα αγγλικά ή μήπως η έκφραση στα καταλανικά/ισπανικά αποτελεί προϋπόθεση για τη σωστή επικοινώνηση των ιδεών σας;

Οι στίχοι μας είναι κυρίως στα ισπανικά, χαχά.

Ραπάρουμε στα ισπανικά επειδή είναι η γλώσσα με την οποία είμαστε εξοικειωμένες και μας βγαίνει φυσικά, αλλά έχουμε πολλές αμερικανικές αναφορές και αυτό σημαίνει ότι ενσωματώνουμε και πράγματα ή νύξεις σε αυτό που ακούμε.

Ευχαριστώ θερμά τον Xavier Angulo Baron για την πολύτιμη συμβολή του στην πραγματοποίηση της συνέντευξης, καθώς και για την παραχώρηση της φωτογραφίας του ντουέτου.

Οι Las Ninyas Del Corro εμφανίζονται ζωντανά στο Arch Club (Κρήτης 1 & Πέτρου Ράλλη 29, Ταύρος) το Σάββατο 22 Νοεμβρίου.

Τη συναυλιακή συνεύρεση πλαισιώνουν οι DJ Pitsouni, 0-100 Σειρένε και Sci-Fi River, τρεις από τις πιο χαρακτηριστικές εκπροσώπους της εγχώριας χιπ χοπ/underground σκηνής.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου